Doporučujeme všem závodníkům zaparkovat auto na Skřítku a využít autobusového odvozu závodníků na start maratonu na Ramzové. Autobus na Ramzovou bude odjíždět v sobotu 10. srpna 2024 kolem 7:45 hod (upřesníme mailem před závodem). Prezentace proběhne v prostorách Horské služby na Ramzové, která se nachází jen pár minut chůze od centrálního parkoviště. Alternativně se lze dostat na start maratonu autem, vlakem či autobusem ze směru od Jeseníku nebo Hanušovic. Pořadatel zajišťuje odvoz osobních věcí ze startu do cíle. Pokud budete chtít využít odvozu na start ze Skřítku a nevyužili jste možnosti v přihlášce, prosím, informujte nás na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Cca 150 metrů nahoru od Horské služby jsou veřejné záchody (bude značeno šipkami). Po výkladu trati se všichni závodníci odeberou na start závodu, který je asi 250 m po zelené před lesem. Všem středně zkušeným závodníkům doporučuji, netlačte se dopředu startovního pole. Start maratonu je v 10:00 hod.

Prvních 700 metrů až k altánku se běží po rovině a z kopce, následuje rychlé stoupání s pozvolným klesáním až k Vražednému potoku. Tam dávejte velký pozor při sbíhání. Na úseku cca 10 metrů je kamenný sráz s obnaženými kořeny. Následuje lávka a po minutí altánku následuje prudká zatáčka doprava se stoupáním podél Vražedného potoka po zelené značce nahoru. Pokud přepálíte start, tak zde pocítíte první problémy. Po vyběhnutí na asfaltku dále pokračujete po zelené značce až k rozcestníku Pod Obřími skalami (915 m.n.m). Následuje nejdelší a snad i nejprudší stoupání až na Šerák k chatě Jiřího (1330 m.n.m). Zde se bude nacházet osvěžovací stanice (po 5 km) s vodou a iontovým nápojem. Středně zkušeným závodníkům doporučuji, nehoňte se cestou na Šerák, začněte závodit až od Šeráku. Při seběhu směrem na Keprník se vyskytuje několik větvení cest. Trať bude značena pořadatelem, nicméně držte se hřebenovky.  Po příjemném vyběhnutí na Keprník pokračuje seběh na Trojmezí a Sedlo pod Vřesovkou. V těchto partiích je horská stezka částečně uměle vydlážděna kameny. V nepříznivém počasí to oceníte. Traverzový výběh k Vřesové studánce je úzký, v případě deště hodně kluzký. Následuje cca 3,5 km pozvolný sběh po šotolinové cestě až na první občerstvovací stanici na Červenohorském sedle (po cca 15 km). Silnice se přebíhá přes most a dále se pokračuje po příjemné traverzové žlutě značené turistické cestě až k rozcestníku Pekárka. Poté se lehce stoupá a pokračuje cca 2 km mimo turistické značky. Běží se po zpevněné cestě až do sedla pod Velký Klín. Tam se prudce zabočí doprava na travnatý průsek a po cca 350 metech se opět vyběhne na šotolinovou cestu, která vás dovede až na značenou odbočku červené turistické značky. Prudce se odbočí doleva, přeběhnou se první slatě a doběhne se k rozcestníku Klínovec. Vyběhne, vyleze se na Výrovku, slezou se malé skalky a dále se vyběhne na Malý Jezerník. Po prudkém stoupání před Švýcárnou vás čeká nádherný úsek po slatích. Slatě jsou ve špatném stavu. Některé latě se hýbají a za deště dřevo klouže. Na Švýcárně je osvěžovací stanice (po cca 22 km). Pro neznalé a zcela vyčerpané borce je možnost si na Švýcarně zakoupit oběd. Ze Švýcárny až po Ovčárnu vede asfaltová cesta. Zprvu užší, místy rozbitá, pak široká s davy turistů. Tak jako turisté, tak i závodníci se při seběhu z Pradědu motají na všech stranách. Prosím, dbejte určité slušnosti a držte se vpravo. Po občerstvení na Švýcárně vám na asfaltu většinou ztvrdou nohy. Po vleklém výběhu na rozcestí pod Pradědem (Sedýlko) vás čeká ještě stoupání na Praděd. Při tomto stoupání většinou běžíte proti větru a závěrečný finiš až k soše Praděda je velice intenzivní. Po oběhnutí dřevěné sochy Praděda následuje asfaltové klesání až k Ovčárně. Doporučuji klesat s rozumem. U mnoha závodníků se při tomto seběhu začínají projevovat první křeče. U Ovčárny na Horské službě bude připravena hlavní občerstvovací stanice (po 30 km). Pořádně se občerstvěte! Cestou na Petrovy kameny vám jídlo slehne J. Závěrečných 8 km po hřebenu si už jenom užijete, nicméně záleží na vašem fyzickém stavu. Na Jelení studánce bude připravena poslední osvěžovací stanice (po cca 35 km). Dále se pokračuje po hřebeni po zelené turistické značce. Při seběhu ze Ztracených kamenů dbejte zvýšené opatrnosti. Do cíle je to už jenom 2,5 km z kopce a půl kilometru po rovině. Před závěrečným finišem je třeba ještě přeběhnout frekventovanou silnici a závěr patří MISTRŮM. Všem, co doběhnou do cíle, už předem gratuluji. S přáním intenzivního zážitku Tomáš Holas, ředitel závodu.

Občerstvovací stanice budou vybaveny vodou, šťávou, iontovým nápojem, banány, čokoládou, hroznovým a kostkovým cukrem, müsli tyčinkami, rozinkami, oplatky, atd. Na občerstvovací stanici bude personál s autolékárničkou a mobilním telefonem. Pořadatel nezařizuje organizovaný odvoz závodníků z občerstvovací stanice směrem na Skřítek. Občerstvovačky na ČHS a Ovčárně jsou dostupné autem.

Přestože se pořadatelé budou snažit zásobit občerstvovačky dostatečně, doporučujeme všem závodníkům, aby si na trať vzali vlastní vaky s pitím a odzkoušenou závodní stravu. Občerstvovací stanice by měly být zásobeny vodou natolik, aby si závodníci mohli podle potřeby dopustit čistou vodu do camel backu. Pořadatel nezajišťuje odvoz soukromého občerstvení na občerstvovací stanice. Chtěl bych připomenout, že celý závod probíhá v CHKO Jeseníky, proto prosím o ohleduplnost vůči přírodě. Vymačkané tuby a podobné odpadky odhazujte pouze na našich občerstvovacích stanicích a v cíli.

Upřesnění parametrů trati: Maratonská trať = 42 km, převýšení 1780 m (podle serveru mapy.cz).